PRECIZARE

Comentarii, speculaţii şi insinuări dintre cele mai diverse continuă să facă tristă sau amuzantă carieră pe seama situaţiei fostului Institut de Investigare a Crimelor Comunismului în România (IICCR) devenit Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICCMER)  prin fuziunea cu Institutul Naţional pentru Memoria Exilului Românesc (INMER).

Public aici scrisoarea trimisă dlui Marius Oprea, luni, 22 februarie, pentru a fi limpede unde mă situez  – din punct de vedere instituţional  – din momentul trimiterii scrisorii.

Nu voi primi comentarii pentru această postare, fiindcă nu pot răspunde nici unei  întrebări mai limpede decât vorbesc în scrisoarea trimisă dlui Marius Oprea.

Dlui Marius Oprea

Președinte

IICCMER

 

 

Stimate domnule Marius Oprea,

Cu câtva timp în urmă, am acceptat cu plăcere onoranta invitație pe care mi-ați transmis-o în numele  conducerii executive a IICCMER de a mă alătura Consiliului științific al institutului, în calitate de membru și Președinte de onoare.

Astăzi vă scriu spre a vă anunța că am hotărât să renunț la orice afiliere cu IICCMER. Iată motivele:

1. Am sperat că biroul Primului-ministru va clarifica statutul institutului și va lua o hotărâre în legătura cu mandatul Dumneavoastră. Aceste decizii nu au apărut. În schimb, se înmulţesc speculaţiile pe aceste teme.

Sunt obișnuit să operez într-un cadru instituțional bine definit, lipsit de echivoc, ce nu lasă loc interpretărilor și colportajului.

2. Am încercat să intru în legătură cu membrii Consiliului științific, adresându-le două întrebări la care consider că avem datoria să răspundem fără echivoc. Până în acest moment, nu am primit decât trei răspunsuri. Sunt dintre cei care consideră că și tăcerea este un răspuns.

Incapabil să operez în condiții de clar-obscur ori vacuum instituţional, nu găsesc nici o raţiune să rămân afiliat unei instituţii  ce nu este ajutată să iasă dintr-un imaginar din ce în ce mai halucinant.

Dincolo de câteva reproșuri pe care vi le-am făcut în mod prietenesc și colegial, mi-am declarat public susținerea pentru păstrarea Dumneavoastră în funcția de Președinte al IICCMER. Aveți în continuare această susținere, așa cum aveți profundul meu respect pentru tot ce ați realizat ca istoric și președinte al fostului IICCR.

Indiferent dacă veți fi confirmat în funcția de Președinte al IICCMER sau dacă vă veți continua activitatea în alte instituții interesate de munca Dumneavoastră de cercetare, vă doresc mult succes și tăria de a nu abandona ce ați început.

 

Cu preţuire,

Dorin Tudoran

Washington, DC

Luni, 22 februarie, 2010